Çocuklarınızın  öğrenme şekli, yaş, kişilik ve öğrenme tarzı gibi çeşitli faktörlere bağlıdır:

  • Bazı çocuklar son derece görsel odaklı olup resimleri tercih etmektedir; bu nedenle resimli kitaplar bu çocuklar için faydalı olacaktır. Diğerleri ise uygulamalı ve mantıksal aktiviteleri tercih eder; bu nedenle yapbozlar ve problem çözme temelli oyunlar daha etkili olacaktır.
  • Bazı çocuklar sosyaldir ve grup içerisinde iyi öğrenir, diğerleri ise daha sessiz, birebir öğrenmeyi tercih eder.
  • Farklı çocukların konsantrasyon süreleri birbirinden farklı olacaktır.
  • Ayrıca kız ve erkeklerin dil öğrenme yolları farklılık gösterebilir.

 

Bir ebeveyn olarak, çocuğunuz için en iyisinin hangisi olduğunu bilirsiniz; bu nedenle çocuğunuzu İngilizce öğrenme konusunda desteklemek için yöntemleri ve etkinlikleri uyarlayabilirsiniz.

 

Çocukların İngilizce öğrenme yolları hakkında mümkün olan en derin anlayışa sahip olmayı sürdürmeye kendimizi adamış bulunuyoruz. Bu sayede, öğrencilerin dil öğrenimlerini etkin bir şekilde desteklemeye, doğru öğrenme materyalleri sunmaya ve adil ve doğru bir şekilde sınav yapmaya devam ettiğimizden emin olabiliyoruz.

Cambridge English Language Assessment’ın araştırma ekibi, çocukların kelime dağarcığını nasıl öğrendiğini, dil bilgisinin üstesinden nasıl geldiğini ve bir dilde konuşma ve yazma konusunda nasıl özgüven kazandıklarını ayrıntılarıyla anlamak için eksiksiz ve titiz bir çalışma yürütmektedir. Ayrıca, sınavların bir adayı sınıf dışında “gerçek dünyada” yazma, dinleme, okuma ve konuşma hususlarında nasıl desteklediğini incelerler.

 

Değerlendirme konusunda öğrenme odaklı bir yaklaşıma sahibiz. Öğrenme odaklı değerlendirme (LOA); düzeltme, geri bildirim, özizleme ve derinlemesine düşünme olmak üzere sürekli sınıf değerlendirmesinin yanı sıra, hem hedeflerleri ayarlama hem de başarıyı ölçme gibi iyi bilinen değerlendirme biçimlerini içermektedir. Bu, değerlendirme ve öğrenmenin tam olarak buluştuğu noktadır. LOA, öğrencilere hedefleri doğrultusunda ilerlediklerini kanıtlayarak ve en uygun zorluk seviyesinde ödevler belirleyerek öğrenim ortamını oluşturur. Amaca yönelik iletişim etkinlikleri aracılığıyla, yeni dili erişilebilir hale getirerek ve geri bildirimi kişiselleştirerek öğrenme mekanizmalarını yürütür. LOA, tüm değerlendirmeyi öğrenme açısından faydalı gördüğü için değerlendirmeyi ‘genel’ ve ‘biçimsel’ olarak ayırmaz. Her değerlendirme öğrenme için fırsat yaratır ve her öğrenme etkinliği, inceleme, geri bildirim paylaşımında bulunma, kaydetme ve derinlemesine düşünme için bir fırsattır.

 

Akademik araştırmamızın bulgularını yayımlıyoruz; bu sayede bu bulgular dil öğrenimini daha iyi anlamak adına daha geniş bir eğitim camiası için erişilebilir hale gelmektedir. Okul çağındaki çocukların öğrenme yöntemine dair yürüttüğümüz akademik araştırmalardan bazılarını okuyabilirsiniz:

Research Notes 50 Sınavlarımızın, temel eğitimin birinci ve ikinci kademesindeki etkisine önem veriyoruz ve bu yayım, eğitimsel bağlamlarda değerlendirmelerimizin etkisini nasıl araştırdığımıza odaklanmaktadır. Çin, Vietnam, İspanya ve Mission laïque française okulları dahil olmak üzere farklı bağlamlarda yürütülen çalışmalar temelinde, diğer ebeveynlerin sınavlarımız hakkında ne düşündüğünü görebilirsiniz.

 

Research Notes 50 belgesini indirin (İngilizce PDF 1,86mb)

 

Research Notes 46 Bu yayım, aşağıdakiler dahil olmak üzere çeşitli makaleler ile genç öğrencilere odaklanmaktadır:

  • Tayvan bağlamında YLE sınavları ve dil öğretimi
  • Paydaşların Cambridge English sınavları hakkındaki görüşlerini arama: Okul sektörü
  • İspanya’daki genç öğrencilerin ölçütlendirilmesi
  • Çocuklarda kelime dağarcığı öğrenimi ve genç öğrencilere yönelik sınavlar için Cambridge English kelime dağarcığı.

Research Notes 46 belgesini indirin (İngilizce PDF 2,67mb)

 

Research Notes 40 Ulusal eğitim projelerinde İngilizce dil öğretimi ve öğrenimi üzerindeki artan etkimiz hakkında bilgi edinin.

Research Notes 40 belgesini indirin (İngilizce PDF 270kb)

 

Research Notes 36 Bu yayım, dil öğrenimini desteklemedeki rolümüz veCambridge English: Key for Schools ile Cambridge English: Preliminary for Schools sınavlarının gelişimine dair makaleler içermektedir.

Research Notes 36 belgesini indirin (İngilizce PDF 543kb)

 

 

British Council – İngilizce öğrenme konusunda ebeveynler çocuklara nasıl yardımcı olabilir?

 

British Council’in web sitesinde Helping your child (Çocuğunuza yardımcı olma) isimli, farklı biçimlerde öğrenen çocuklara yardımcı olmaya dair uygulamalı tavsiye ve ipuçları ile çocuğunuzun İngilizce öğrenimine nasıl yardımcı olacağınız konusunda uzman tavsiyeler verilen bir bölüm bulunmaktadır.

Helping Your Child (İngilizce) sayfasına gidin

 

Lütfen dikkat: Cambridge English Language Assessment, harici kurumlar tarafından verilen bilgilerden sorumlu tutulamaz.