Eğitsel Faaliyetler

Koro Orkestra
FLÜT
Flüt eğitselinde ,öğrencilerimiz blok-flüt çalmayı öğreniyorlar.Nefesli bir çalgı olan blok flüt ,düzenli çalışılırsa akciğer gelişimi ile el – parmak kaslarının gelişimine (psikomotor davranış) olumlu etki sağlar.

PİYANO
Piyano eğitsel faaliyetinde,öğrencilerimiz tuşlu çalgı olan piyanoyu “org/klavye” üzerinde tanıyıp,öğreniyorlar.Bunun yanında temel nota bilgileri ve kavramlarını da öğreniyorlar. Özellikle 9 yaşa kadar piyano eğitimi almanın,beyinin işlem merkezini geliştirdiği akademik tıp araştırmaları ile kanıtlanmıştır.Dijital Piyano/org/klavye’den çıkan seslerin tam ve düzgün çıkması,ayrıca akortunun kaçma gibi ihtimallerin olmayışından dolayı, öğrenciler bu çalgıyı öğrenirken her zaman doğru sesleri duymaktadırlar. Bu sayede müzik kulakları daha temiz,doğru ses duyarak olumlu gelişmektedir.

KEMAN
Yaylı çalgıların en küçüğüdür keman. Eğitsel faaliyette, öğrencilerimiz temel nota bilgileri ve kavramlarını, kemanı ve yay’ı (arşe) tanıyarak doğru tutuş teknikleriyle ve entonasyon kontrolü ile öğrenmektedirler.

GİTAR
Lavta ya da ud olarak bilinen çalgıların, tarihin içerisindeki değişimi ile günümüze miras bıraktığı telli ve perdeli bir çalgıdır gitar. Çocuklarımız eğitsel faaliyette temel nota bilgileri ve kavramları ile gitarı doğru tutuş ve çalma tekniklerini öğrenmektedirler.

BORU – TRAMPET TAKIMI
Davul, trampet ve boru çalgılarının oluşturduğu ritim grubudur.Eğitsel faaliyette düzenli olarak ritm ve yürüyüş çalışmalarının yapıldığı, öğrencilerin birlik beraberlik ve belli kurallar ile düzen içerisinde, takım ruhu oluşturarak uyumlu çalışmalarına imkan veren bir faaliyettir.

Çevre Doğa Eğitimi
Bahçe işi kolunun amacı; ülkemizde yetişebilecek bahçe bitkilerini tanımak, bunların bir kısmını okul bahçemizde yetiştirmek ve ekim işleminden hasada kadar olan aşamaları öğrencilere yaşatmak yanında, üretmek ve paylaşmak duygularını tattırmaktır.

Badminton
Uzak Doğu’da oynanmaya başlanan Badminton sporu, adamıza 1990 yıllarında gelmiştir.

Badminton sporu, tenis ve masa tenisi sporları grubunda olup kapalı salonda raket ve kaz tüylü topla oynanır. Ferdi veya iki kişiden oluşan takım oyunudur. Badminton sahasında 1.52 cm yüksekliğindeki net karşılıklı mücadele edecek iki takımı ayırır. Amaç tüy topu net üzerinden geçirerek karşı sahada yere düşürmek ve sayı almaktır. Badminton, çocukların zeka ve fiziksel güçlerini kullanarak oyun oynamalarını, öz güvenlerini ve takım ruhunu geliştirmelerini sağlamaktadır.

Bale
Genelde küçük kız çocuklarının tercih ettiği, uzun bir süreç olan bale eğitiminin ilk temellerini atıyoruz. Müziğin dans aracılığıyla bir yorum biçiminde sunulmasının yanı sıra, tüm yaşamına etki edecek disiplinin, estetiğin ve yaratıcılığın sağlanmasını hedefliyoruz.

Basketbol
Bir takım oyunu olan basketbolda amaç, derslerde ve eğitsel faaliyetlerde basketbolun temel teknik kurallarını öğrenip, basketbolu sevdirmektir.

Cimnastik
Çocukların fiziksel kapasitelerine göre uygulanan yöntemli ve düzenli alıştırmalarla vücudunun çeviklik , esneklik , kuvvet ve özgüvenini geliştirici sistematik hareketler bütünüdür. Faaliyetlerimizde cimnastiğin temel hareketlerini öğreterek bu özelliklerini geliştirmeye çalışıyoruz.

Dikiş-Nakış
Okulumuzda açılan dikiş- nakış eğitsel kolunun temel amacı, kız çocuklarımızın el becerilerini geliştirmek, el kaslarını güçlendirmek ve kız çocuklarımızı hayata hazırlamaktır. Bugünün çocuğu olan kız çocuklarımız, yarının anneleri ve ev hanımları olacakları için ipliği iğneye geçirebilmeli, basit söküğünü,düğmesini dikebilmelidir.

Dijital Çizim ve Boyama
Öğrencilerimizin yaratıcılıklarını geliştirmek adına yaptıkları resimleri, bilgisayar ortamında “Photoshop” programını öğrenerek uygulamalardır. Resmi yaparken fareyi kullanma becerileri gelişirken, bir yandan da ön-arka ilişkisi, renklerin dengesi ve tonlamaların kullanılmasıyla resimleri daha da göz alıcı hale getirmeyi öğrenmektedirler. Yıl içerisinde fotomontaj, filtreleme teknikleri v.s. gibi birçok proje yapılmaktadır.

Ebru Sanatı
Ebru sanatı: Deniz kadayıfıyla yoğunlaştırılmış su üzerine kağıt ile resim yapma sanatıdır. Malzemeleri: kitre, toprak boya, fırça, kağıt, tekne ve bizdir.

Geleneksel Türk sanatlarındandır. Derslerimizde; ebru küçük yaş gruplarında Zemin Ebrular (Battal, gel-git, bülbül yuvası, şal, tarak); büyük yaş gruplarında Zemin Ebrularından sonra Çiçekli Ebrular (Lale, papatya, gelincik, karanfil) ve Hatip Ebru çeşitleri yapılmaktadır.

Kağıt üzerine ebru teknikleri bittikten sonra ahşap üzerine ebruyu yaparak eğitimimizi sonuçlandırmaktayız. Ebru sanatı çocuklarda öz güven ve başarıyı geliştirdiği, bilimsel çalışmalarda ortaya çıkmıştır. Ebruda şekillerin kontrolsüz, eserin tek ve sürpriz olarak çıkması çocukları heyecanlandırıp, ebru yapmaya sevk etmektedir.

El-İşi
Bireyin yaratıcılıklarının çocukluktan başlayarak, geliştirilmesi, önemli bir eğitim amacı olarak kabul edilmektedir.

El işi etkinliklerinin düzenlenmesinde esas amaç, kişinin kendi mutluluğu ve becerisini sergilemesidir.

Çocuklarda el işi etkinlikleri:

  1. Yaratıcı düşünceyi geliştirir.
  2. Kendini ifade etmesini kolaylaştırır ve duygusal rahatlamayı sağlar.
  3. Kendilerini tanımalarına ve özgüvenlerinin gelişimine yardımcı olur.
  4. Estetik duyarlılık kazandırır.
  5. Çocukların zihinsel tasarım yapabilmelerini kolaylaştırır.
  6. Problem çözme yeteneğini geliştirir.
  7. Başkalarını anlama ve hoşgörülerini geliştirmeye yardımcı eder.
  8. İyi çalışma alışkanlıkları ve sorumluluk duygusunu geliştirir.
  9. Çocukların mutlu olmalarında önemli rol oynar.
  10. Sosyal yaşam ve iletişim becerilerini kazandırır.

Ev İdaresi
Ev idaresi eğitsel kol etkinliğinin ilkokullardaki amaçları şunlardır:

  1. Öğrencilerin kültürümüze uygun mutfak araç ve gereçlerini tanımalarını sağlamak.
  2. Bu mutfak araçlarını kullanabilme becerilerini kazandırmak.
  3. Pratik bazı yemek ve tatlıları yapabilme becerisini kazandırmak.
  4. Kendilerine olan öz güvenlerini geliştirmek.

Fen Araçları Yapımı
Öğrencilerin Hayat Bilgisi ve Fen-Teknoloji derslerinde edindikleri kazanımları daha da pekiştirmeyi amaçlayan etkinliklerde bulunur.

Bu kolu seçen öğrencilerin, öncelikle geri dönüşüm ve yeniden kullanma prensiplerinin farkına vararak, ileride bunları yaşam tarzına dönüştürmeleri temel hedeftir.

Öğrenciler,yeterli hijyen şartlarına uyan kullanılmış malzemelerden yararlanarak basit araçlar üretirler.

Derslerde teorik olarak gördükleri konuların, pratikteki uygulamalarını yaptırarak, el becerilerinin de gelişmesine katkıda bulunma hedeflenir.

Fotoğrafçılık
Fotoğrafçılık kolunun amacı fotoğraf çekmeyi öğretmektir. Fotoğraf çeken çocuk insanlara, doğaya, hayvanlara yaklaşımı gelişir. Çevresine ve doğa olaylarına karşı daha duyarlı ve gözlemci olur. Öğrencinin olaylara karşı bakış açısı değişir. Fotoğrafın hayatımızdaki önemi “Dün, bugün ve yarın’’ kavramlarını; fotoğrafla eşleştirerek gelecekte sahip olacağı hobilerden birinin temellerini atmış olur.

Fransızca
Eğitsel faaliyetlerimizdeki Fransızca dersinde, ilkokul seviyesindeki çocukların; dört temel beceri dediğimiz “dinleme, konuşma, okuma ve yazma” becerilerini kazanmaları, Fransızca iletişim kurmaları, yabancı dile karşı olumlu tutum geliştirmeleri ve sonraki akademik yaşantılarına temel oluşturabilecek bilgilerin verilmesi hedeflenmektedir. Çocuklara yabancı dil öğretiminde en önem verdiğimiz nokta ise “Farkında Olmadan Öğrenme”yi sağlamaktır. Fransızca dersinde de oyun, şarkı ve drama eşliğinde çocuğun dil kapasitesini yükselterek farkına varmadan, kolayca, doğal bir şekilde dil öğrenmesi sağlanmaktadır. Ayrıca, bir dil öğrenilirken sadece o dili öğrenmekle kalmayıp, o dilin konuşulduğu ülkeyle ilgili o ülkenin tarihi, eğitimi, kültürüyle ilgili bilgilere de sahip olması sağlanmaktadır. Böylece çocuklar dilin bir bütün olduğunu kavramaktadırlar.

“İngilizce bilmek gereklidir. Almanca ve Fransızca bilmek avantajdır.”

Futbol
Futbol başta ayaklar olmak üzere vücudun çeşitli bölgelerini kullanarak topu rakip kaleye sokarak gol atmayı amaçlayan bir oyundur. Yüksek koordinasyon, top hakimiyeti, oyun zekası, güç , yardımlaşma ve ekip ruhu isteyen bir takım sporudur. Eğitsel faaliyetlerde, top hakimiyeti, koordinasyon, yardımlaşma ve temel teknik hareketlerini içeren bir çalışma programı ile, çocuklara futbolu sevdirme ve öğretmeyi amaçlıyoruz.

Gazetecilik
Gazetecilik kolunun amacı; bu kolu seçen öğrencilere gazetecilikteki temel terimleri ve ülkemizdeki gazetecilik tarihçesi hakkında bilgi vermektir. Ayrıca okulumuzda gerçekleştirilen tören ve diğer etkinlikleri, gezi ve gözlemleri yayın yoluyla öğrenci ve velilere ulaştırmaktır.

Grafik Tasarım
Bir mesajı iletmek, bir görseli geliştirmek veya bir düşünceyi görselleştirmek için metnin ve görsellerin görülebilir şekilde iki veya üç boyutlu olarak organize edilmesidir. Bunu uygularken “Corel Draw” programı öğretilmektedir. Yıl içerisinde logo, kurumsal kimlik (kartvizit, antetli kağıt, zarf) dergi reklamı, ayraç ve menü tasarımı yapılmaktadır.

Halk Oyunları
Dünya kültürü büyük bir mozaiktir. Bu mozaik küçük taşlardan oluşmaktadır. Her taşın farklı bir rengi ve biçimi vardır. Alacakları eğitimle dünya kültür mozaiğini anlamasını istediğimiz çocuklarımızın, bizim kültürümüzü de öğrenip dünya kültürünün bir parçası haline getirmeleri gerekmektedir.

Çağlar boyunca neşemizi, hüznümüzü, özlemlerimizi, umutlarımızı nota ve figürlere işledik. Oluşturduğumuz halkoyunlarımız bizi anlatır. Nesiller boyunca bunu aktarmak adına okulumuzda da çalışmalar yapılmaktadır.

Çocuklarımızın fiziksel olarak etkin olduğu kulübümüzün amacı, katılımcıların bedensel ifadelerini geliştirmek, sosyalleşmelerini sağlamak, öz güvenlerini artırmak, hoşça zaman geçirmek ve kültürümüzü gelecek nesillere aktarmaktır.

Hentbol
Hentbol, her yaşa ve cinsiyete hitap edebilen bir spor dalıdır. Bu branşta, branşa özgü temel hareketleri çocuklarımıza öğreterek kuvvet , dayanıklılık , hız ve esneklik kazanılması sağlanmaktadır. Ayrıca takım halinde ve bireysel hareket etme , hızlı düşünme ve karar verme ile cesaret , azim ve kararlılık gibi özelliklerin kazanılmasında da katkısı büyüktür.

İpek Böcekçiliği
Kıbrıs Türk kültürünün en güzel örneklerinden biri olan ipek böcekçiliğini yeni kuşaklara aktarmak amacıyla bu işi öğrencilerimize öğreterek, geleceğe taşımayı hedefliyoruz.

Kültürümüzü öğretirken öğrencilerin el becerilerini geliştirip, yeni kullanım alanları keşfetmelerini amaçlamaktayız.

İzcilik
İzcilik okul ile aile arasında kalan boşluğu dolduran üniformalı bir eğitimdir. İzcilik, çocuğu tam anlamıyla topluma yararlı, insanları seven, onlara yardım eden, doğayı çevreyi koruyan, iyi insan olarak yetiştirme sanatıdır. Yakın Doğu İlokulu’nda izcilik faaliyetlerinde “yaparak-yaşayarak öğrenme” temel ilkesiyle, çocukların bir bütün olarak (bedensel, sosyal, ruhsal ve zihinsel yönden) gelişmeleri amaçlanmaktadır.

Kodlama
Kodlama diğer adıyla programlama, bilgisayara ya da elektronik devre ve mekanik sistemlerden oluşan düzeneklere bir işlemi yaptırmak için yazılan komutlar dizisinin bütünü veya bir kısmı olarak tanımlanır. Küçük yaşta programlama öğrenmenin önemini kavrayan programcılar bunu kolaylaştırmak için çeşitli araçlar ve diller geliştirdiler. Programlama öğrenmek insana; sistematik düşünme, problem çözebilme, olaylar arasındaki ilişkileri görebilme, yaratıcı düşünebilme gibi yetiler kazandırıyor.

Yakın Doğu İlkokulu olarak kodlama saatinde olmamızın ve bu eğitimi vermemizin temel nedeni, öğrencilerimize bilinçli ve gerekli teknoloji kullanma bilinci kazandırmak ve bilgisayar karşısında gereksiz vakit kaybını ortadan kaldırmaktır. Bunun yanında öğrencilerimizin temel bilgisayar programlama mantığını kavrayıp problem çözme becerilerini geliştirmek, mantıklarını ve hayal güçlerini beslemek, teknolojiyi tüketen değil aynı zamanda bilgisayar programlarını kullanarak herkesin farklı şekillerde yararlanabileceği ürünler üretebilen veya tasarlayabilen bireyler yetiştirmektir.

Latin Dansları
Latin dans kursumuzda salsa, cha cha, rumba gibi çeşitli dans gruplarının enerjik figürleri ile çocuklarımızın eğlenceli vakit geçirmelerini sağlarken fiziksel gelişimlerine de katkıda bulunmaktayız.

Masa Tenisi
Masa tenisi, bir masanın iki tarafındaki sporcuların ellerindeki raketler yardımıyla küçük bir topu , masanın ortasında gerilmiş ağ üzerinden karşı tarafa atmaya çalıştıkları spor dalıdır. Her yaşa hitap eden bir spor dalıdır. Yoğun dikkat gerektiren sporların başında gelen masa tenisi , kişiye gelişmiş bir refleks özelliği kazandırır. Çocukların kendi fiziksel özelliklerini kullanarak fizyolojik ve psikolojik gerginlikten kurtulmasını , çabuk ve doğru karar verebilmesini , moral ve iradenin gelişmesini , uzun süreli dikkat ve oyuna yoğunlaşma becerilerinin gelişmesini sağlar.

Masa Üstü Oyunları
Gruplar halinde oynanan yapboz, adam asmaca, monopoly ve daha birçok eğitici oyunlardan oluşan bu eğitsel faaliyette öğrenciler hem oynayıp hem öğrenmenin tadını çıkarıyorlar.

Eski Çocuk Oyunları
“Ah, nerede o eski oyunlar” diye başlamaz mı söze anneanne, babaanne ve dedelerimiz oyunları anlatırken torunlarına…

Yeni nesil çocukların ne kadar şanslı olduklarını ama yine de o eski oyunların nasıl kendilerini mutlu ettiklerinden bahsederler…

Alayda Malayda, Beş Taş, Körebe, Mendil Kapmaca, Birdir bir…

Hala oynayan var mıdır o oyunları ya da bilenler? Oyun oynarken gülmek, terlemek, kazanmak, kaybetme v.s.

Nostaljik Oyunlar Kulübü unutulduğu düşünülen bu eski oyunlarla çocuklarımıza eski değerlerimizi hatırlatırken, onların psiko-sosyal, psiko-motor, zihinsel ve duyuşsal gelişim yeteneklerini geliştirmelerine ortam sağlamaktadır. Öğrenmenin temeline oyunları yerleştirmektedir.

Resim
Resim yoluyla öğrencilerimizi yaratıcı, kendine güvenen, üretken, estetik duyguları gelişmiş bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlamaktayız.

Öğrencilerimiz bu faaliyetle algılama, düşünme ve bedensel eylemlerle katıldıkları süreç içerisinde, kendilerini ifade ederler.

Satranç
Sistemli ve disiplinli çalışılarak başarıya varılabileceğini öğreten satranç dersi; öğrencilerin dikkatlerini konu üzerine yoğunlaştırma alışkanlığını kazandırabilmeyi amaçlayarak bu sayede, planlı, doğru ve çabuk düşünebilmeyi geliştirmeye yardımcı olur. Satranç, kişiliği ve karakteri olumlu yönde etkiler ve geliştirir. Yaşın, fiziksel gelişimin ve cinsiyetin etkili olmadığı bir spor dalı olarak çocukların keyif aldığı bir etkinliktir. Kurallara uymayı, dostça oynamayı, kazanmayı kabul ettiği gibi kaybetmeyi de kabul etmesi gerektiğini ve kazananı kutlamayı öğretir.Başarısızlıklar karşısında yıkılmayı değil, daha da çok çalışmayı öğreten satranç, yeni hedefler doğrultusunda motive olmayı öğretir.

Seramik
Seramik, ilk çağlardan beri yapılmakta olan bir sanattır. Çocuklar bu çalışmada, kili yoğurup çeşitli objeler yapmaktadırlar. Bazen gösterilen şekiller üzerinde çalışılıyor, bazen de serbest çalışıp, yeteneklerini geliştirerek, kendi yaratıcı güçlerini ortaya koyuyorlar.

Çocuğun bedenini ve çevreyi nitelikleri ile kavramasında duygular, temas ve biçimlendirme son derece önemlidir. İşte üç boyutlu bir nesne olan kil, buna olanak sağlamaktadır.

Tahta İşi ve El Becerileri
Tahta İşi ve El Becerileri Eğitsel Faaliyeti haftada 2 gün, salı ve perşembe günleri yapılmaktadır. Faaliyete sadece 5. sınıf öğrencileri katılabilmektedir.

En iyi öğrenme şekli “yaparak yaşayarak” öğrenmedir. Dersin amacı, öğrencilerimizin el becerilerini ve yaratıcılıklarını geliştirmektir. Dersimizde öğrencilerimiz çekiç, pense, tornavida ve bunlar gibi el aletlerini tanımakta, el aletleriyle çalışırken kendi güvenliğine de dikkat etmeyi öğrenmektedir. Çocuklar ders sırasında, maske, gözlük, eldiven gibi koruyucu araçlarını da kullanmaları gerektiğini öğrenmektedirler.

El-göz koordinesi gerektiren dersimiz, özellikle çocukların el becerileri ile sıfırdan bir eşya ortaya çıkardıkları için çok verimli geçmektedir. Ders yılı sonundaki sergiden sonra yapılan eşyalar çocuklara verilmektedir. Bu ders yılında yapılması planlanan etkinliklerimiz; örgü tabure, katlanır sandalye, araba lastiklerinden saksı, çocuk oyun kulübesi ve plastik su şişelerinden saksı yapımıdır.

Tenis
Tenis, raket ve topla iki kişi arasında ya da ikişer kişilik iki takım arasında oynanan olimpik bir spordur. Oyuncular raketleri ile içi boş lastik bir topu ağ(net) üzerinden rakibinin sahasına atmaya çalışırlar. Kurallar dahilinde en çok puanı alan oyuncu kazanır. Her yaştan, her seviyeden sporcu bulunmaktadır. Verdiğimiz eğitimlerde tenisin temel hareketleri verilirken, çocuklarımıza kendine güven duyma ve kendini ifade edebilmeleri hedeflenmektedir.

Vitray
Vitray, hazır camın üstüne özel cam boyaları ile boyama ve konturleme yöntemiyle desen yapılan cam sanatıdır.

Camı boyamadan önce desenlerin dış çizgilerini oluşturmak için yapılmak istenilen desenin resmi, önce siyah kontur boya ile cam üzerine çizilir. Daha sonra kurumuş olan desenin içi istenilen renklere boyanır.

Bu faaliyet çocuklara sabırlı ve dikkatli çalışmaya öğretmektedir.

Voleybol
Topu iki adet direk arasına gerilmiş olan ağın üzerinden geçirerek, topu kendi sahanızda yere düşürmemeye, rakip sahada ise topun yere değmesini sağlamak amacı ile iki takım arasında oynanan bir takım oyunudur. Branşa özgü temel hareketler verilirken bu sporun disiplini, takım bütünlüğü, çocuğa öğretilirken ön plandadır.

Yüzme
Çocuklara suyla buluşma imkanı vererek eğlenceli vakit geçirmeleri sağlanırken, yüzme temel becerileri de kazandırılarak fiziksel gelişimlerine katkıda bulunulmaktadır.