Resim dersi yoluyla yaratıcı, kendine güvenen, üretken, estetik duyguları gelişmiş bireyler yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Yakın Doğu İlkokulunda Resim-iş Eğitsel Faaliyeti, Resim-iş dersi uygulama ilkeleri, kapsamı, işlenişi ve değerlendirilmesine göre uygulanmaktadır.
İlkelerimiz;
- Her çocuk yaratıcıdır.
- Her çocuğun bireysel farklılığı vardır.
- Uygulamalarda iki ve üç boyutlu çalışmalara yer verilir.
- Dersimiz diğer derslerin sürekli uygulama alanı olarak düşünülmez.
- İlginç hale getirilir.
- Zararlı etkenlerden kaçınılır.
- Öğrencilerimize göredir.
- Teorik bilgiler çalışma sırasında verilir.
Dersin kapsamı;
- İki boyutlu çalışmalar(çizgisel–renkli)
- Üç boyutlu çalışmalar(modelaj–tasarım)
- Ünlü sanatçılar ve eserleri
Dersin işlenişi;
- Konunun verilmesi
- Çalışma alanının belirlenmesi
- Amaç ve davranışların açıklanması
- Ders öncesi hazırlıkların tamamlanması
- Öğrenciyi hazırlama, güdüleme
- Çalışmanın yapılması
- Çalışmanın bitirilmesi ve ortamın temiz bırakılması
Değerlendirme;
- Yapılan çalışmanın özgünlüğü
- Verileni alma, uygulama ve çözümleme yetisi
- Anlatım gücü
- Zamanı, araç ve gereci kullanma yeterliliği
- Çalışmalara karşı ilgisi, isteği ve yaptığı işe kendini verebilmesi
- Düzenli çalışma yetisi
- Genel gelişimi(çalışmalar sırasında aşama yapıp yapmadığı)