
Okula dönüş sürecinde çocukların yaşayabileceği kaygı ve heyecana dikkat çeken Yakın Doğu İlkokulu Müdürü Fatma Coşar, ailelerin sabırlı, anlayışlı ve destekleyici tutumunun uyumu kolaylaştırdığını vurguladı.
Yaz tatilinin sona ermesiyle birlikte 2025-2026 eğitim yılı başladı. Yeni ders yılı, öğrenciler için heyecan ve merakla birlikte zaman zaman kaygıyı da beraberinde getiriyor. Uzmanlara göre özellikle ilkokul çağındaki çocuklar, yeni sınıf ortamı, öğretmenler ve arkadaşlar nedeniyle farklı duygular yaşayabiliyor. Ayrılma kaygısı, merak, çekingenlik ya da heyecan bu süreçte en sık görülen davranışlar arasında yer alıyor.
Meslekte 40 yılı geride bırakan Yakın Doğu İlkokulu Müdürü Fatma Coşar, bu dönemde hem öğrencilerin hem de velilerin sabırlı ve anlayışlı olmaları gerektiğini belirtiyor. Okulun ilk haftaları çocuklar için kritik olduğunu belirten Coşar, “Bu dönemde öğrenciler, hem okul kurallarını öğreniyor hem de sosyal ilişkiler kurmaya başlıyor. Öğretmenleri olarak bizler de bu süreci kolaylaştırmak için her zaman yanlarında oluyoruz. Böylece öğrencilerin kaygıları azalırken, okul daha güvenli ve eğlenceli bir yer haline geliyor.” dedi.
Her çocuğun uyum süreci farklıdır!
Velilere önemli tavsiyelerde bulunan Fatma Coşar, “Her çocuğun uyum süreci farklıdır. Önemli olan onlara güven vermek ve zaman tanımaktır.” dedi. Sabah vedalaşmalarını kısa ve net tutmanın bu süreçte büyük önemi olduğunu belirten Coşar, “Çocuklar sabahları anne ve babalarıyla uzun vedalaşmalar yaşadıklarında kaygıları artabilir ve okul ortamına adaptasyonları yavaşlayabilir. Bu nedenle vedalaşmayı kısa, sevgi dolu ve pozitif bir şekilde yapmak, çocuğa güven verir ve gününe güvenle başlamasını sağlar. Seni seviyorum diyerek sarılmak çoğu zaman en etkili vedalaşma yöntemidir.” ifadelerini kullandı.
Yakın Doğu İlkokulu Müdürü Fatma Coşar ayrıca, çocukların günlük rutinlerinin korunmasının ve gün içinde yaşadıkları deneyimler hakkında kısa sohbetler yapılmasının da uyum sürecini desteklediğini vurguladı. Coşar, “Çocukların duygularını anlamaya çalışmak ve okulda karşılaştıkları zorluklarda yanında olduklarını hissettirmek, onların kendilerini daha güvende hissetmesini sağlar ve uyum sürecini hızlandırır.” dedi.
Velilerle iş birliği, uyum sürecini kolaylaştırıyor…
Yakın Doğu İlkokulunda uygulanan uyum programı ile öğrencilerin okulun ilk günlerinden itibaren kendilerini rahat ifade edebildiklerini belirten Coşar, “Öğretmenler ve rehberlik servisi, ailelerle iş birliği içinde çocukların akademik ve sosyal yönden güçlü bir başlangıç yapmalarına destek oluyor.” dedi.
Velilerle düzenli iletişim kurarak evde uygulanabilecek basit aktiviteler ve öneriler paylaştıklarını belirten Yakın Doğu İlkokulu Müdürü Fatma Coşar, “Bu sayede, öğrenciler okulda kendilerini daha güvende hissediyor aynı zamanda aileler de çocuklarının duygusal gelişimini yakından takip edebiliyor. Böylece, öğrencilerin okula adaptasyonunu hızlandırıyor ve okul deneyimleri daha olumlu hale geliyor.” dedi.