Sayın Veliler
Eklenme Tarihi: 30 Ocak 2017, 18:16
Son Güncelleme Tarihi: 26 Haziran 2019, 08:38

Sayın Veli,

Dünyaya kazandırdığınız ve değer vererek; canınızdan çok sevdiğiniz çocuklarınızın karnelerindeki başarı ve başarısızlığı değerlendirirken, “karnenin, çocuğunuzun birinci dönemdeki derslerde; yaptığı çalışmaların notlarla ifade edildiği bir belge” olduğunu ve hiçbir zaman çocuğunuzdan daha önemli olmadığını unutmayınız.

Karne döneminde öğrenciler, değerlendirilecek olmanın vermiş olduğu kaygıyı yaşar. Kötü karneyle ailesinden “kötü evlat, beceriksiz, işe yaramaz çocuk” gibi geribildirim alacağını düşünebilir. Bu nedenle karne döneminde çocuğunuza yaklaşımınız çok önemlidir. Çocuğunuz takdirle dolu bir karne getirdiğinde ne kadar mutlu oluyorsanız, başarısız bir karne getirdiğinde bu başarısızlıkta sizin de payınızın olduğunu aklınızdan çıkarmayınız.

Anne babanın çocuğa yaklaşım tarzı başarısını önemli ölçüde etkilemektedir. Aile içi ilişkilerin dengeli ve düzenli olması, çocuk için iyi bir model oluşturmaları, disiplin anlayışları, ilgi ve alakaları çocuğun başarısını olumlu etkiler. Eğer anne-baba, eğitim yılı içinde okul yönetimi, öğretmenler ve rehberlik birimi ile yeterince işbirliği yapmışsa, çocuğunun sınıf içindeki seviyesini ve nasıl bir karne getireceğini tahmin edebilir. Çocuklarınızın karnesi nasıl olursa olsun onlar iyi bir dinlenmeyi hak ettiler. Çünkü öğrencilerin işinin de çok kolay olmadığını, zihinsel ve psikolojik olarak okul döneminde yorulduklarını unutmamak gerekir.

Şüphesiz her veli çocuğunun başarılı olmasını ister, ancak beklemediğiniz bir karne ile karşılaştığınızda; rahat bir değerlendirme için yeterli zaman ayırınız ve çocuğunuzla başkalarının yanında karnesi hakkında konuşmayınız. Aldığı notlardan çocuğunuzun memnun olup olmadığını, başarısını artırmak için neler yapılabileceğini çocuğunuza sorunuz. Çocuğunuzun gelecek döneme ilişkin hedeflerini dinleyiniz, olumlu bulduklarınızı destekleyiniz.

Çocuğunuzla birlikte güzel bir tatil geçirmeniz dileğiyle.....

Yakın Doğu İlkokulu
Rehberlik Birimi