Resim ve El-İşi

Resim dersi yoluyla yaratıcı, kendine güvenen, üretken, estetik duyguları gelişmiş bireyler yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Yakın Doğu İlkokulunda Resim-iş Eğitsel Faaliyeti, Resim-iş dersi uygulama ilkeleri, kapsamı, işlenişi ve değerlendirilmesine göre uygulanmaktadır.

İlkelerimiz;

  • Her çocuk yaratıcıdır.
  • Her çocuğun bireysel farklılığı vardır.
  • Uygulamalarda iki ve üç boyutlu çalışmalara yer verilir.
  • Dersimiz diğer derslerin sürekli uygulama alanı olarak düşünülmez.
  • İlginç hale getirilir.
  • Zararlı etkenlerden kaçınılır.
  • Öğrencilerimize göredir.
  • Teorik bilgiler çalışma sırasında verilir.

Dersin kapsamı;

  • İki boyutlu çalışmalar(çizgisel–renkli)
  • Üç boyutlu çalışmalar(modelaj–tasarım)
  • Ünlü sanatçılar ve eserleri

Dersin işlenişi;

  • Konunun verilmesi
  • Çalışma alanının belirlenmesi
  • Amaç ve davranışların açıklanması
  • Ders öncesi hazırlıkların tamamlanması
  • Öğrenciyi hazırlama, güdüleme
  • Çalışmanın yapılması
  • Çalışmanın bitirilmesi ve ortamın temiz bırakılması

Değerlendirme;

  • Yapılan çalışmanın özgünlüğü
  • Verileni alma, uygulama ve çözümleme yetisi
  • Anlatım gücü
  • Zamanı, araç ve gereci kullanma yeterliliği
  • Çalışmalara karşı ilgisi, isteği ve yaptığı işe kendini verebilmesi
  • Düzenli çalışma yetisi
  • Genel gelişimi(çalışmalar sırasında aşama yapıp yapmadığı)